Merita sa ne cumparam masina din Germania ?

Istoric:

socinro foarte mic       Fiecare dintre noi a avut cel putin 2 masini la viata lui. Cei trecuti de prima tinerete, cum sunt eu de      pilda, am avut de-a face si cu Dacia 1100 , cu Oltcit Club si cu VW broscuta. Imi amintesc cum in vremea comunismului, am carat de nenumarate ori bateria de acumulatori la etajul 2 ca sa o incarc pentru a doua zi ori am incalzit bujiile pe aragaz in fiecare dimineata cu ger. Pe vremea aceea, stiam totul despre pivoti, bucse, garnitura de chiuluoasa, peticeam chiar si camere de cauciuc, dar cumparam litrul de benzina cu pretul unei piini.  Mai tirziu, dupa ‘ anii 80, am circulat doua duminici din 4  si stateam 3 zile la coada pentru a cumpara 10 litri de benzina…

Actualitate

     Vremurile acelea au trecut, lucrurile s-au schimbat, tehnologia a evoluat.  Dar interesul fiecaruia dintre noi pentru masina a ramas neschimbat. Este firesc sa fie asa! Masina a fost si va ramine cea dintii investitie majora a unei persoane sau a unei familii. Chiar inainte de a avea o casa, fiecare tinar, casatorit sau nu, isi doreste o masina. Cei mai in virsta,- care au mai putine drumuri de facut- isi  schimba si ei masina din cind in cind, de obicei, o data pe deceniu. Cert este ca fiecare om activ,  in oricare din  momentele vietii sale, se gaseste permanent fie in pozitia de cumparator de masina, fie in pozitia de vinzator de masina, fie in ambele pozitii, in acelasi timp.  

    In consecinta, avind in vedere specificul site-ului si  interesul major pentru aceasta tema, deschidem astazi o dezbatere Socinro pe tema : “ Merita sa cumparam masini second-hand din Germania?”

 Si vom discuta impreuna urmatoarele subiecte:

1.  Cumparam o masina noua sau una second hand? 

Desigur ca aici parerile se impart in functie de bugetul fiecarui cumparator.  Tinerii, cu buget mic, aflati la prima masina, care nu benficiaza de posibilitatea unor vinzari anterioare, se orienteaza spre masini second-hand.  Observam, insa, in ultima vreme o tendinta: chiar si oamenii bogati, cei care isi permit masini iesite  de pe linia de productie, isi cumpara de multe ori un second hand, argumentind ca deprecierea unei masini second hand este mai mica decit deprecierea pretului.  Adica o masina care a parcurs 30.000- 40.000 de kilometri poate fi la fel de buna ca una noua , desi pretul de vinzare a acesteia este pe…jumatate. Discutia aici este mai ampla si fiecare are parerile lui . Adeptii variantei second-hand spun ca masina trebuie achizitionata la un kilometraj sub suta de mii  fiindca nu va pune probleme in mod normal pina la 150-200.000 de kilometri.  Adeptii variantei autoturism nou enumera citeva avantaje incontestabile: garantia producatorului, confortul psihic, costurile de intretinere mai mici pe termen lung. La acest capitol a mai aparut un detaliu interesant. Acei proprietari care sustin ca masina lor  a parcurs 100.000 sau 200.000 de kilometri  pe teritoriul Germaniei, (acolo unde soselele sunt bune, spre deosebire de Romania) si , in consecinta, e mai putin uzata sunt combatuti de specialistii care spun ca indiferent de calitatea drumului cilindrii motorului s-au compresat de acelasi numar de ori, bujiile s-au aprins de acelasi numar de ori, arborele cotit s-a invirtit tot atita si in Romania cit si in Germania. Asadar, avantajele unei masini rulate in Germania sunt la trenul de rulare si la suspensie si mai putin la motor.

2. Ce spun statisticile?

  CORSA 10  Potrivit unei cercetări efectuate recent, in utimii ani scaderea puterii de cumparare a populaţiei a afectat grav piaţa maşinilor noi. In urma acestui proces, sectorul masinilor second-hand a cistigat intr-o oarecare masura competitia cu sectorul masinilor noi. Dar si in acest sector s-a produs o mutatie majora fiindca pretul mediu de vinzare a unei masini second hand in 2013- 2014 a fost si este de 3500 de euro fata de 6000 de euro cit era acum vreo 4-5 ani. Conform site-urilor de specialitate, cele mai căutate maşini second-hand la nivel naţional anul trecut au fost Volkswagen (20%), Opel (12%), Dacia (10%), Ford (8%), BMW (6%).  Statistica realizata pe platforma Autovit.ro demonstraza:

 -36% totalul autoturismelor de pe site au avut preţuri sub 3.000 euro;

– 25% au avut preţuri între 3 şi 5.000 de euro;

– 24% au fost maşinile cu preţuri între 5 şi 10.000 de euro;

 – 16% dintre anunţuri au preturi de peste 10.000 de euro.

.3. Cumparam o masina cu cilindree mare sau una mica?

 Pretul petrolului este in continua crestere, teoretic ar trebui sa ne orientam spre masini care consuma putin. Uneori, insa, numarul membrilor de familie dicteaza dimensiunea masinii.  Mie de pilda, ar putea sa-mi ajunga un Opel Corsa fiindca eu circul singur si, destul de rar, imi iau sotia cu mine. Altii insa au cite doi copii, uneori si carucioare, bagaje multe, toate absolut necesare. Acelei familii nu-i ajunge un Opel Corsa. Si atunci ce face? Isi cumpara o masina mare sau isi cumpara doua (una pentru serviciu, mica si zglobie si una pentru week-end comoda si incapatoare)? Este rentabil sa ai doua masini in loc de una?  Nu este rentabil, dar uneori nu ai ce face! Cind doi soti lucreaza in doua locuri diferite, cu orare sau programe diferite, eventual au si copii care trebuie adusi de la scoala sau gradinita au nevoie de doua masini. Multi dintre Dvs., aflati in floarea virstei si a productivitatii umane,imi vor da dreptate, altii insa vor considera ca doua masini la o familie de 3 persoane sunt un lux mult prea mare….In consecinta, dupa opinia mea, alegerea unei masini in general si a cilindreei in special se face in primul rand in functie de destinatia masinii. 

4. Alegerea masinii se face si in functie de viitoarele cai de rulare

Marius, unul dintre specialistii nostri afirma textual: ” din experienta stiu ca pe autobanda o masina cu motor mic, sa zicem 1.4 consuma mai mult decat una cu motor mare ex 1.8 sau 2.0 ( la viteza de croaziera la care se circula pe aceste tipuri de drum), o cutie in 6 rapoarte poate schimba acest fapt, la fel si una cu o alta organizare a autostrada kolnpinioanelor, un dieselar este mai practic decat un benzinar, etc… In concluzie, daca majoritatea kilometrilor parcursi in Germania de catre un roman se face pe autostrada, un motor de 1,8 poate fi  mai rentabil decit un motor de 1,4 litri.  Daca masina insa va fi folosita in Romania pe autostrazile putine si impracticabile este mai bun un motor mic. Asadar, si acest criteriu va trebui sa fie decisiv in alegerea noastra.  

5.Alegem o masina care functioneaza pe benzina, pe motorina sau cu G.P.L.? 

Enumerind avantajele si dezavantajele prezentate de  fiecare tip de combustibil si tinind cont de pretul german si consumul standard al fiecarui tip de motor se pare ca opinia majoritara a specialistilor sau soferilor se canalizeaza spre benzina din urmatoarele considerente:

         a. fiabilitate mai mare;

         b. usurinta in exploatare;

        c. preturi mai mici de intretinere;

Motorizarilor Diesel li se imputa: problemele create de vremea rece, costurile mai mari ale reparatiilor, calitatea motorinei folosite (in special in Romania), dificultatea gasirii si inlocuirii unor piese importante.In opinia cititorilor nostri nici G.P.L nu sta prea bine. Avantajele pretului mic la combustibil sunt anulate de: lipsa unei infrastructuri performante de reparatii si intretinere ( atit in Romania cit si in Germania), nervozitatea mai mica a masinii, volumul instalatiei de gaz, necesitatea unor dotari suplimentare pentru siguranta pasagerilor. Sigur ca mai pot exista inca multe opinii diferite fata de cele expuse, dar pina acum se pare ca o analiza succinta facuta de catre romanii care muncesc si traiesc in Germania claseaza motorul pe benzina pe primul loc, motoarele pe motorina pe locul secund si motoarele care folosesc Gaz petrolier lichefiat pe locul 3. Cei care muncesc in Romania unde pretul benzinei si motorinei este foarte mare in raport cu salariul mediu vor prefera, bineinteles, GPL. 

6. Cumparam o masina germana, una italiana, una frantuzeasca, una japoneza  sau una romaneasca? 

Raportul pret/calitate este studiat la fiecare marfa incepind de la piine si terminind cu casa. Conteaza aici sfaturile date de prieteni, colegi, forumurile de discutii, dar si experientele noastre anterioare. Sigur ca toti cumparatorii din lume vor Mercedes, calitatea e buna, dar pretul…Ce masina i se potriveste cel mai bine unui roman care locuieste si munceste in Germania, are sotie si 2 copii si  merge de doua ori pe an in Romania? Raspunsurile comentatorilor nostri externi sunt clare si simple: daca lucrezi in Germania cumperi masina germana fiindca veti obtine cel mai convenabil pret de intretinere ulterioara.  Daca insa ai de gind sa folosesti masina in Romania ( sau sa o vinzi) trebuie sa introducem in discutie fiabilitatea masinii, adica acea perioada German_Autobahn_1maxima de functionare in care autoturismul nu pune probleme  foarte mari. Pentru a raspunde oarecum acestei probleme ne ajutam de cercetarea de piata a organismului german TÜV. care se ocupă cu inspecţiile tehnice periodice din Germania. Conform site-ului Promotor,   TÜV a dat publicităţii recent o statistică rezultată în urma analizării a peste 8 milioane de maşini din Germania de-a lungul anului 2013, ceea ce pentru cei pe care ii intereseaza o masina ieftina poate fi considerat un ghid suficient de bun privind fiabilitatea maşinilor second hand din Germania.  In consecinta, am luat in calcul numai clasamentul masinilor second hand  cu virsta cuprinsa intre 10 si 11 ani. 

TÜV Report 2014 – maşini second hand între 10 şi 11 ani (în paranteză, kilometrajul mediu al modelelor inspectate):

  1.  Porsche 911 (85.000 km) – 12,8%
  2. Toyota RAV4 (117.000 km) – 18,5%
  3. Toyota Corolla (115.000 km) – 21,5%
  4. Toyota Yaris (105.000 km) – 22,4%
  5. Honda Jazz (107.000 km) – 23,1%
  6. Mazda MX-5 (88.000 km) – 23,4%
  7. Mercedes-Benz SLK (94.000 km) – 24,4%
  8. VW Golf (133.000 km) – 25,4%
  9. Ford Fusion (104.000 km) – 27,5%
  10. Audi TT (110.000 km) – 27,8%

 Asadar, onoarea germanilor este salvată în această categorie de Porsche 911, în rest prima jumătate a TOP 10 fiindu-le rezervată japonezilor, Toyota dominând fără drept de apel clasamentul prin trei modele plasate pe locurile 2, 3 şi 4, modele care fac parte din cele mai importante clase. Iată şi TOP 10 al modelelor ”codaşe” din categoria maşinilor second hand între 10 şi 11 ani:

69. Alfa Romeo 147 (122.000 km) – 41,9%

70. Renault Kangoo (136.000 km) – 42,1%

71. Renault Laguna (131.000 km) – 42,2%

72. Alfa Romeo 156 (145.000 km) – 42,5%

73. Mini (107.000 km) – 42,6%

74. VW Sharan (165.000 km) – 42,9%

75. Ford Ka (59.000 km) – 43,3%

76. Fiat Stilo (115.000 km) – 43,8/%

77. Ford Galaxy (161.000 km) – 44,2%

78. Chrysler PT Cruiser (121.000 km) – 45,1%

Americanul Chrysler PT Cruiser revine pe poziţia codaşă, cu o rată a defecţiunilor (45,1%) peste media categoriei (33,3%). Totuşi, surpriza neplăcută vine din partea Ford, cu două modele plasate foarte jos, dar şi din partea lui Mini, care are o rată a defecţiunilor mai mare decât a modelelor Alfa Romeo şi Renault.

7. Unde gasim masini ieftine in Europa? 

Sau, ma rog, masini care sa ne satisfaca din punct de vedere a raportului pret/ calitate. Unii spun ca in Belgia sau Olanda, altii spun ca in Nordul Germaniei, altii spun ca in Danemarca sau chiar Elvetia. Parerile sunt impartite. Citi respondenti atitea opinii! Cert este ca cele mai ieftine masini se gasesc la proprietari, fara nici un fel de intermediari. Din pacate, insa, daca nu stii limba germana suficient de bine sau nu te pricepi la masini, constati ca uneori este nevoie de un intermediar care sa-ti dea un sfat la fata locului sau sa faca pentru tine citeva diligente preliminare.  

8. De unde cumparam o masina germana?

Pe internet exista mii de site-uri care vind masini germane. Tot pe internet sunt sute de mii de persoane care isi vind propriile autoturisme. Sigur ca cea mai buna varianta este sa cumperi direct de la proprietar. Masina vecinului,  masina prietenului, automobilul din fata blocului si tot asa mai departe. Da, poti sa faci o afacere buna daca ai un asemenea prieten sau vecin care vinde… Dar daca persoana particulara proprietarul de masina care vinde direct este la sute de kilometri distanta, sfatul nostru este sa va ginditi de doua ori inainte de a va pune pe drum. Fiindca s-ar putea sa aveti surpriza ca ajunsi la fata locului masina sa nu fie chiar asa de buna cum o recomanda proprietarul, sa aibe vicii ascunse pe care nu le puteti descoperi imediat la test drive, etc. Si atunci constatati ca fie v-ati pacalit , fie ati batut drumul degeaba. 

Mai exista si posibilitatea sa cumparati de la dealeri. Da, acolo masina este mai scumpa cu 300- 400 de euro decit la proprietarul direct, dar macar exista garantia ca nu este nefunctionala. Fiindca un dealer destept nu cumpara masini pe care sa nu le poata …revinde. In plus, daca masina ramine pe teritoriul Germaniei este obligat sa-ti dea garantie un an.  Cum te intelegi insa cu dealerul daca nu stii nemteste? Este foarte simplu! Iti angajezi un insotitor auto de pe acest site, cunoscator de mecanica si de germana si mergi cu el la dealer sau la proprietar. Tocmai de aceea, ne-am gindit ca ar fi bine sa facem o lista cu aceste persoane, care pot fi la dispozitia dumneavoastra conform unei intelegeri prealabile la telefon sau prin mail.  Aceasta lista poate fi gasita in pagina de servicii  conexe care se gaseste in bara orizontala de pe acest site.  Deocamdata nu sunt prea multe, dar suntem siguri ca vor aparea in viitoru apropiat. Contactati-i la telefon si intelegeti-va cu ei!

 Totodata,  ne-am gindit sa facem si o prezentare a dealerilor romani din Germania. Pe acestia ii gasiti aici. 

9. Cit costa aducerea unei masini din Germania ?

 Teoretic, pentru a aduce o masina din Germania, trebuie sa aveti in vedere 2 tipuri de cheltuieli: cheltuieli fixe si cheltuieli personale.  Sa vadem care sunt cheltuielile obligatorii: 

 – pretul inmatricularii provizorii in Germania,inclusiv a numerelor rosii si asigurarii este in jur de 170 de euro.

– pretul rovignetelor (a crescut si el in 2014) este 9 euro in Austria,.13 euro in Ungaria si 4 euro in Romania, adica un total de  26 de euro,

– pretul combustibilului este intre 120 si 150 de euro, in functie de cilindreea masinii, distanta parcursa viteza de croaziera, etc,

Asadar, pentru aducerea unei masini se cheltuie obligatoriu intre 320 si 350 de euro. La aceste cheltuieli oarecum fixe  se adauga cheltuielile cu soferul. Treaba este incilcita aici si nu ne propunem sa o dezbatem pe larg. Daca mergi cu avionul e un pret, daca mergi cu autocarul e altul, daca mergeti mai multi cu o masina sigur ca este mai avantajos. Sunt apoi cheltuielile cu mincarea, cazarea, tigarile. Fiecare isi are socotelile lui! Se pare  totusi ca si aceste cheltuieli se ridica la 180-200 de euro daca esti econom. Asadar , cind va calculati bugetul de cumparare a unei masini socotit si 500- 600 de euro pentru aducerea ei in tara.  

10. Este rentabil sa vinzi o masina second hand in Romania, in conditiile actualei legi a inmatricularilor ?    

Sunt multi romani care au statute vechi de dealeri in afacerea asta. Cei mai multi sustin ca la o masina cumparata din Germania si revinduta in tara se cistiga in jur de trei patru sute de euro. Asadar, la pretul de cumparare a masinii din Germania adauga pretul cheltuielilor fixe de transport s un profit in jur de 300- 400 de euro. De fapt, nici nu este chiar un profit net fiindca aici sunt incluse si eventualele cazari si mincarea care se consuma pe acolo si cele 16-18 ore de rulaj pe soselele Europei.

11. Inmatricularea in Romania

Ca acest articol sa fie complet trebuie sa dezbatem si problema inmatricularii in Romania…  

Iata 10 intrebari la care va invit sa ginditi. Suntem cu totii specialisti in aceasta problema. Cunoastem, din experienta proprie, cel putin raspunsul la una din intrebarile puse mai sus.                                       

  Cu respect, Dan Constantin Goldis – presedintele Socinro 

 Concluzie finala:

      Pina la aceasta data, 31.01.2014, autoturismul cel mai potrivit pentru o persoana sau o familie formata din 2-3 persoane care traieste in Germania are urmatoarea configuratie optima:   masina pe benzina, second hand la 100.000-150.000 de kilometri (8-9-10 ani vechime) cilindree mica daca urmeaza a fi rulata in oras, cilindree medie daca urmeaza a fi rulata pe autostrada ( sau familia creste in dimensiuni), masina germana sau japoneza, cumparata fara intermediar daca te pricepi, cumparata cu intermediar daca nu te pricepi sau nu stii limba germana, Euro 3-4 daca se doreste a fi vinduta ulterior in Romania. Suma aproximativa necesara achizitionarii unei asemenea masini, inclusiv transportul ei in tara si inmatricularea este cuprinsa intre 2000 si 4000 de euro.   

Reclame

9 comentarii la “Merita sa ne cumparam masina din Germania ?

  1. Ar fi interesant un articol despre repararea ieftina a unei masini in Germania.
    Preturile sunt cu adevarat prohibitive la reparatii banale fata de Romania.
    Dar exista optiunea hobby werkstatt.
    Cat despre cumpararea unei masini din Germania, pentru romanii care muncesc si locuiesc in Germania, este cea mai buna optiune, pentru cei din Romania este deja foarte scump deoarece aceeasi masina costa in Romania si cu 1000 de euro mai putin decat in Germania.
    In Germania masinile bune sunt foarte scumpe, normal ca romanii „intreprinzatori” au „cules” toate masinile ieftine, defecte, le-au dus in tara pe platforma, le-au reparat, dat kilometrii inapoi si le vand mult mai ieftin, pentru romanii creduli care inca mai cred in mitul „masinii germane” ieftine si bune.
    Eu personal ma uit de vreo 6 luni pe siteul http://www.autohus.de, este un dealer foarte mare cu mii de masini de firma, oferta este foarte foarte mare si diversa.

    Un alt aspect foarte important este ca atunci cand cumparati o masina din Germania, sa mentionati ca doriti sa o inmatriculati tot in Germania, deoarece pentru masinile vandute pentru Germania dealerul este obligat sa ofere garantie 1 an si sa repare defectiunile care apar la masina, in schimb masinile vandute exclusiv pentru export, sunt masini care nu beneficiaza de aceasta garantie, si de obicei au defecte ascunse care sunt destul de costisitoare de reparat.

    Undeva in articol mentionati o masina la 8-10 ani 100-150000 km …, cred ca pentru Germania aceasta afirmatie nu este adevarata, cred ca pentru Germania media anuala de kilometri la o masina este de la 10-15000 pentru benzina la 20000-30000 pentru diesel, din cauza calitatii autostrazilor care iti permit sa faci 100-200 km zilnic intr-un timp destul de scurt.

    Asadar nu este de mirare ca se pot gasi masini second hand cu o varsta de 3 ani care sa aiba 100000 de km la bord.

    • Ar fi si mai bine daca ai aprofunda tema reparatiilor auto in Germania fiindca vad ca te pricepi. Te vom publica pe front page cu numele tau, bineinteles, mai adauga si alti cititori diverse comentarii si,astfel, ne putem forma si o imagine generala asupra acestui subiect.

      • Experienta mea in acest domeniu este data doar de cele 7 luni cat am locuit si circulat cu masina in Germania.
        Avand ceva probleme la masina la un moment dat normal ca am cerut sfaturi de la colegii de munca, dar toti mi-au spus sa fiu precaut deoarece pretul reparatiilor este enorm in Germania, mai ales cand vii din Romania.
        Stiam si eu acest lucru, deoarece am cumparat 2 cauciucuri din Germania de pe ebay cu 30 de euro, dar ca sa le montez m-a costat 8 euro de bucata, si am gasit cel mai ieftin pret.
        Ca si o sugestie ca sa aveti termen de comparatie, daca intrati pe sitetul http://www.autoscout.de, aveti optiunea de Werkstat Suchen, introduceti codul postal, operatiunea dorita, anul si tipul masini si al motorului si o sa vi se afiseze o lista cu servicii si preturi pentru respectiva operatiune.Asa puteti sa va faceti o idee despre costuri. La fel si pentru operatiuni legate de schimbare cauciucuri, exista aceeasi optiune pe siteul http://www.tirendo.de de a cauta ateliere de cauciucuri.

        Dar daca aveti si putina pricepere la mecanica, sau defectiunea pe care o aveti de reparat este destul de simpla, puteti apela la un Hobby Werkstatt. Acestea sunt ateliere in toata regula, cu elevatoare si toate sculele necesare, care se inchiriaza cu ora, de exemplu 1 elevator si o trusa cu toate sculele costa cam 10-15 euro pe ora. Exista si posibilitatea de a „inchiria” si ajutorul unui mecanic tot la un pret destul de ok.
        Eu am apelat la un asemenea hobby werkstatt si am fost foarte multumit.

  2. cred ca s-a facut o mica eroare,referitor la inmatricularile ce se fac in Romania unde o masina cu E3 sau E4 ,veche de 10 – 11 ani poate sa ajunga si la 2000 euro- personal consider inmatricularea in Romania dificila si greoaie fata de alte tari europene-ma gandesc la timbrul de mediu care cred ca este un bir pus pe capul oamenilor fara a avea o claritate si o intelegere deplina-

  3. Din cauza preturile ridicate,celor care sunt noi in Germania le recomand roti complete de iarna si de vara, si le schimbati personal.Un set pe ebay folost un sezon ca. 200 eueo. Schimbat caucicuri de iarna cu cele de vara costa in jur de 50 euro.Ganditi-va cand trebuie sa schimbati distributia…minim 600 euro…poate mai bine cand mergeti acasa.Cine doreste sa cumpere o masina pt Germania, trebuie sa ia in considerare si impozitul, diesel-ca. 250-300 euro/ an, bezina – ca. 30-50 euro/an. Daca se circula foarte mult atunci mai bine un diesel.

  4. Masina pe benzina la 8, 9 sau 10 ani este mancatoare de benzina ,apoi sa cumperi de la privat direct este un risc , caci nu ai nici o garantie si sau invatat si nemtii sa dea in spate kilometrajul.Dupa statistici nu poti avea incredere a-si aminti aici cazul ADAC la manipulare mincinoasa a cifrelor recunoscuta oficial.Autohausurile au preturi nu gluma.Handlerii cu nume estice si orientale sant putini seriosi.

  5. Porsche 911 (85.000 km) – 12,8%

    VW Sharan (165.000 km) – 42,9%

    nu prea putem face comparatie intre cele doua masini nici din punctul de vedere al kilometrajului si nici al destinatiei masinii. Sharanul iar Porchee este o masina pe care o incarci cu de toate, de la familie pana la mobila,scule sau orice altceva ai nevoie iar Porche-ul e masina de duminica, masina cu care neamtul arata ce cont are in banca….si la un kilometraj dublu aproape ….poate daca in acel report era un Sciroco pana in 90.000 km statisticile aratau altfel.

    http://www.promotor.ro/masini-noi/news/top-10-marcile-auto-cu-cele-mai-fiabile-motoare-in-2012-10486807

    http://www.motorstory.ro/2013/01/fiabilitatea-motoarelor-germane-%E2%80%93-un-mit/

    http://www.motorstory.ro/2011/07/cele-mai-fiabile-masini-second-hand/

    …si da sunt de acord ca fiecare isi lauda marfa si pana la urma nici un site sau statistica nu poate reflecta realitatea absoluta …….doar ca atunci cand incercam sa ne gasim masina ideeala trebuie sa luam in calcul doar o categorie/ model de automobil si clar nu putem compara un Mercedes din clasa premium cu Dacia din clasa low din punctul de vedere al fiabilitatii , chiar daca sa zicem amandoua au 5 locuri ,motor pe benzina de 1.6, si portbagaj de 350 litrii.

  6. Masina nu este o investitie, banii dati pe masina nu revin si mai ales, nu se inmultesc, dimpotriva. Masina cere constant bani (sau investitii cum zic romanii), dar este un bun consumabil. Se devalorizeaza rapid si necesita intretinere continua. Este exact antonimul investitiei. Ea nu poate fi considerata nici macar investitie in confort, ci plata unui confort temporar. Cu toate acestea, ai dreptate, este utila, dar pentru anumite categorii de persoane. Pentru multi posesori este doar un mod de a-si ridica statusul social(de multe ori in mod fals) sau un moft. Interesant si util articol, la mai multe!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s